Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2015 08:03 - ИМЕННИК НА БЪЛГАРСКАТА ПОЕЗИЯ - ИВАН ЕСЕНСКИ
Автор: dobrota Категория: Поезия   
Прочетен: 2446 Коментари: 4 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ИМЕННИК  НА  БЪЛГАРСКАТА  ПОЕЗИЯ

БЯХ  ВОДА  И  ПЪРВОРОДНА  ГЛИНА,
БЯХ  И  ХЛЯБ,  И  СОЛ,  И  ВСИЧКО  БЯХ.
СЪС  СМЪРТТА  УСПЯХ  ДА  СЕ  РАЗМИНА,
АЛА  С  ТЪМНИНАТА  НЕ  УСПЯХ.

ТЕЖКА,  ЮРОДОВА,  БЕЗСЛОВЕСНА  -
ТЯ  ГАСИ  ОГНИЩА  И  ИСКРИ.
ПИТАМ  ТЕ,  НАДЕЖДИЦЕ,  КЪДЕ  СА
РОДНИТЕ  МИ  БРАТЯ  И  СЕСТРИ?!

ПИТАМ,  ЧЕ  СВЕТЛИКЪТ  МИ  ДОГАРЯ...
НО  ТОКУ  ПРЕДИ  САМИЯ  КРАЙ
В  „ДЕБНЕВО"  РАЗПАЛВА  ЯРКО  ФАРА
МОЯТ  БРАТ  -  ПАЗАЧЪТ  НИКОЛАЙ.

НО  ЗАСТАНАЛ  С  ГЛАС  КАТО  КАМБАНА
СРЕЩУ  СПОТАЕНИТЕ  БЕДИ,
МОЯТ  БРАТ  ИВАЙЛО  БАЛАБАНОВ
В  БЪЛГАРСКАТА  КРЕПОСТ  „ХУХЛА"  БДИ.

НЕ  БЛЕСТУЛКИ  В  НИСКОТО  СЕ  СТРЕЛКАТ
И  ЧЕРТАЯТ  ОТКЪМ  ВАРНА  ЗНАК  -
СРЕБЪРНАТА  МИ  СЕСТРИЦА  ЕЛКА
ВЕЧЕ  БЪРЗА  С  БЕЛИЯ  СИ  ВЛАК.

И  НЕ  ВИХЪР  КРАЧИ  ПРЕЗ  БАИРА
И  ЛОМИ  КЛОНАЦИ  И  БОДИЛ  -
ХРАБРИЯТ  МИ  БРАТ  МЮМЮН  ТАХИР  Е
ПЪТЯ  ПРЕЗ  СТРАХА  ПРЕПОЛОВИЛ.

ДО  ПОСЛЕДНА  КАПЧИЦА  МАСТИЛО,
ДО  САМИЯ  КРАЙ  НА  ВЕЧНОСТТА  -
МИЛИЯТ  МИ  БРАТ  ДИМИТЪР  МИЛОВ
ЯРОСТНО  ЩЕ  БРАНИ  НЕЖНОСТТА.

С  ШЕПИ  ОТ  ЛИВАДИТЕ  КОСЕНИ
НОСИ  -  ПРЕМАЛЯЛ  ОТ  ДОБРОТА  -
МЪДРИЯТ  МИ  БРАТ  ВОЙМИР  АСЕНОВ
ДЕТЕЛИНИ  С  ЧЕТИРИ  ЛИСТА.

УЛЕЯ  НА  ВРЕМЕТО  ПОПРАВИЛ
И  ВОДАТА  ПУСНАЛ  ДА  ЗВЪНИ,  -
ЧУВАМ  КАК  ЗАВЪРТА  БРАТ  МИ  ПАВЕЛ
ХРОМЕЛА  НА  БЪДЕЩИТЕ  ДНИ

И  САМОТО  СЛОВО  СЕ  ВЪЗПРАВЯ,
И  В  СВЕТА  -  ЗАВИНАГИ  СПАСЕН  -
СВЕТЛИНАТА  ПРОСТО  ПРОДЪЛЖАВА
ДА  ЖИВЕЕ.  И  ДА  БЪДЕ  ДЕН!

image

Автор:  Иван  Есенски



Гласувай:
13


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariniki - !!!
14.09.2015 14:20
чудесен стих...
цитирай
2. dobrota - чудесен стих. . . Хубав ден и много ...
15.09.2015 06:30
mariniki написа:
чудесен стих...


Хубав ден и много настроение!
цитирай
3. katan - ЗВЪНИ!
15.09.2015 10:13
Цялото стихотворение звъни с глас на камбана! Живее!
Поздрави!
цитирай
4. dobrota - Цялото стихотворение звъни с глас ...
16.09.2015 09:36
katan написа:
Цялото стихотворение звъни с глас на камбана! Живее!
Поздрави!


Впечатляващо е!
Хубав ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobrota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 859163
Постинги: 208
Коментари: 238
Гласове: 63407
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031