Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2014 19:06 - ДЕТСТВО - ГЕОРГИ БОНЕВ
Автор: dobrota Категория: Поезия   
Прочетен: 1692 Коментари: 2 Гласове:
11

Последна промяна: 31.05.2014 19:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                    ДЕТСТВО

1.
ЗАБРАВАТА  НАРАСТВА  ПОМЕЖДУ  НИ  - 
        МОМЧЕТО  И  СТАРЕЕЩИЯ  МЪЖ.
И  РЯДКО  В  МЕН  ПРОЗВЪНВАТ  ИЗВЕДНЪЖ
ЗАГЛЪХНАЛИ  ОТДАВНА  ВЕЧЕ  СТРУНИ.

И  СЯКАШ  ПАК  ШУМЯТ  ЖИТА  И  РЪЖ
        ПОД  ТОПЛОТО  ДИХАНИЕ  НА  ЮНИ.
БЕРЕМ  В  ПОЛЕТО  ТИКВИ  И  КРАТУНИ
И  ТИЧАМЕ  В  ИГРИ  НА  ШИР  И  ДЛЪЖ.

БЛАЖЕНО  ДЕТСТВО...  ОТТОГАЗ  КАК  МНОГО
         СЕ  ИЗМЕНИХ  И  КОЛКО  ПРЕЖИВЯХ!
В  ЛИЦЕТО  МИ,  ИЗМЪЧЕНО  И  СТРОГО,

СЕ  ВРЯЗАХА  БОРБИ,  ТЕГЛА  И  ГРЯХ...
        УМИРА  В  МЕН  МОМЧЕТО  БОСОНОГО
СЪС  СВЕТЛИТЕ  ОЧИ  И  ВЕСЕЛ  СМЯХ.



2.
ПАК  ТИ  ЛИ  ОТДАЛЕЧ  МЕ  ПРИЗОВА
КАТО  ЗА  СРЕЩА  НЕОТЛОЖНО  СПЕШНА?
        И  РОДНОТО  МИ  СЕЛО  МЕ  ПОСРЕЩНА
С  БУКЕТ  ЦВЕТЯ  И  ЧАКАНИ  СЛОВА.

        ВЪРВЯХ  ПО  УЛИЦИТЕ,  СВЕЛ  ГЛАВА,
И  ТЕБЕ  ЖАДНО  ТЪРСИХ  -  ДА  ДАДЕШ  НА
        ДУШАТА  МИ,  ОТДАВНА  БЕЗУТЕШНА,
БЕЗГРИЖНА  ВОЛНОСТ,  СМЯХ  И  СИНЕВА.

        НЕ  ТЕ  НАМЕРИХ  НИКЪДЕ.  ДАНО
В  СЪНЯ  МИ  СПОМЕНЪТ  ДА  СЕ  РАЗСУЧЕ.
        ДА  МЕ  ОПИЕ  МИРИС  НА  СЕНО.

ДА  МЕ  ПРИСПИ  ДАЛЕЧЕН  ЛАЙ  НА  КУЧЕ.
        В  СЪНЯ  СИ  ДА  СЕ  РАДВАМ  НА  ЕДНО
ОБИКНОВЕНО  ШАРЕНО  БАРДУЧЕ.



3.
ГОДИНИ  ГОНИХ  ГОЛИТЕ  ХИМЕРИ
КАТО  ПУСТИННИК  ЖАДЕН  В  ЗНОЕН  ЮГ.
        В  ЧУЖБИНА  МЕ  ПОДМАМИХА.  И  ТУК
ДУШАТА  ТЪРСЕНЕТО  НЕ  НАМЕРИ.

        ИЗМРЯХА  В  НЕЯ  БЛЯНОВЕ  И  ВЕРИ.
ЖИВОТЪТ  ГИ  СРАЗИ  С  ЖЕСТОК  ЮМРУК.
И  ГАСНАТ  В  ПАМЕТТА  ЕДИН  СЛЕД  ДРУГ
НА  СПОМЕНИТЕ  СВЕТЛИТЕ  ФЕНЕРИ...

        ПОНЯКОГА,  РАЗТВОРИ  ЛИ  БЕЗ  ЗВУК
СЪНЯТ  ВЪЛШЕБНИТЕ  СИ  ЦВЕТНИ  ДВЕРИ,
ДЕТЕ  СЪМ  ПАК,  НЕЗНАЕЩ  И  НЕУК.

        ИГРИ  СЪНУВАМ  АЗ  И  ГРОЗДОБЕРИ
И  ЧУВАМ  ЗВЪН  НА  ПРОЛЕТЕН  КАПЧУК...
О,  СВЕТЛО  МОЕ  ДЕТСТВО  БЕЗ  ХИМЕРИ!...

              image

                             Георги  Бонев











Гласувай:
11


Вълнообразно


1. precoria - Няма ги голите химери, мъдростта и ...
31.05.2014 20:19
Няма ги голите химери,мъдростта и зрялата любов са се настанили на тяхното място.Живота винаги предлага нещо подходящо...
Поздрави!
цитирай
2. dobrota - Няма ги голите химери, мъдростта и ...
01.06.2014 06:51
precoria написа:
Няма ги голите химери,мъдростта и зрялата любов са се настанили на тяхното място.Живота винаги предлага нещо подходящо...
Поздрави!


Животът предлага, предлага...
Усмихнат празничен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobrota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 862944
Постинги: 208
Коментари: 238
Гласове: 63790
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930